ANLAYAMADIĞIM ŞEYLER



Sessizliğe aç biilaç günleri geçiriyorum. Hiç sessizlik yok. Her sabah uyanıp her gece uyumaktan öteye gidemedim. Varlığımı sorgulamıyorum. Yaşamaktaki amacımızı sorgulamıyorum. Sadece yaşıyorum. Yaşamış olmak için. Gibiler gibileri takip ediyor, sohbetler sohbetleri açıyor. Çırılçıplak değil hiçbir şey. Yalanlar, böbürlenmeler, aşağılamalar, sonsuz beklentilerle geçen saatler, saniyeler... Zamanın nankörlüğünü sakince karşılanmaya çalışıyorum. Olmuyor. O bu kadar hızlıyken bizim böyle her şeyi ağırdan almamız zoruma gidiyor. Sonra alelacele olan ne  varsa elimizde patlıyor. Düşünmeden ne yaptıysak zararlı çıkıyoruz. Uçurumdan düşüyoruz adeta.

Hiçbir şeyin tadı tuzu da kalmadı. O enfes yemek kokuları yok. İçimi kıpır kıpır yapan tatlılar yok. Güneşin içimi ısıtan halinden de eser yok. Cehennem hissi verircesine yakıp geçiyor. Zaten bu yüzden baharı daha çok seviyorum. Yinede güneşi anlamaya çalışıyorum. Ama asla anlayamıyorum. Çünkü anlamak için asıl vaktimi ona ayırmak yerine kim beni neden seviyor, neden sevmiyor, acaba yanlış bir şey mi dedim, bana yakışmayacak bir tavırda mı bulundum, kırdım mı acaba onu diye düşünüp tekerrürden ibaret olan ve insani bile olmayacak aciz konulara odaklanıyorum. İnsanların üzerimde yorum yapma haklarını kendi ellerimle onlara veriyorum, sende bunu yapıyosun sonra daha da yok oluyorum, yok oluyorsun. Onlar kim bilmiyorum.

Sosyal medyada sunduğumuz kusursuz hayatlarımızın bütün kusurlarını kendi içimizde yaşamayı öğrendik bence. Mükemmel ilişkiler, mükemmel bedenler, mükemmel hayatlar, kendi kendini eleştirmeye vakit ayırmaksızın kusursuz iyilik abidesi olduğunu düşünme halleri. Bir de "ben iyi bir insanım ama neden etrafımdakiler bana zarar veriyor? " duygusal demeçleri ki dünyayla olan ruhani yönümüzden ne kadar uzaklaştığımızı gösterir gibi. Okumuyor okuyor gibi gösteriyor, gezmiyor geziyor gibi gösteriyor daha da önemlisi hiç sevmediğimiz insanları seviyormuş gibi yapıp kime neyi niçin kanıtlamaya çalıştığımızı anlayamıyorum. Anlayamadığım şeylerin listesini yapmam şart sanırım...

Yorumlar

  1. Çoğumuzun hayatına ışık tutan bir yazı Sayın Benceey. Biz de farksızız ne yazıkki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birbirimizin hayatlarına ışık tutmak dileğiyle ☀️

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar