DÜNYA DÖNMÜYORMUS



  Geçen seneki yazımı okudum da nasıl güzel yazmışım o günleri, yazarken hissedip yaşamışım gibi... Dünyanın döndüğünde hemfikiriz de benim etrafımda döndüğünde değiliz. Geçen sene hiçbir şeyi görmüyordum. Görmek için uğraşmıyordum. Şaka gibi geliyordur size bu görmeme olayı ama cidden şimdi şimdi düşündükçe oturuyor her şey. Geçen senelerde yaptığım pişmanlıkları anlatmayacağım. İyi ki veya keşkeli cümleler kurmayacağım. Çünkü keşkeler iyi ki, iyi ki dediklerin ise keşkeye dönüşüyor. Öyle yok büyüdüm, yok olgunlaştım falan da demeyeceğim. Beni bekleyen hunharca eşeklik var. Hunharca patavatsızlık ve inatlaşmalar var. Çok kırıldım ama çokta kırdım şimdi yalan olmasın. Hepsiyle yüzleşeceğiz. Ama isteyerek ama istemeyerek...
  Doğrular çok can yakıyor. ''Her şey nasılda 360 derece değişiyor'' dedirtiyor. O yüzden ne hayatımdaki insanlara övgüler dağıtırım ne de hayatımda olmayan insanlara öfkelenirim. Güzel anıları tebessümle hatırlasam kafi. Kötü anıları küfür edip unutma çabaları içindeyim. Sadece söylemediğin çok şey varken öylece susmak olur mu? Tamam, susmak muhakkak erdemliktir, cankuş. Ama doğru yerde susarsan erdemliktir. Diğer türlüsü anlamsız bir hal alıyor. Hoş ben susulması gereken yerde de susmuyorum. Orası ayrı bir konu. Mesela annemin ömrü bana '' Söz gümüşse, susmak altındır.'' demekle geçti. Altını sevemedik be aneeeyy. Bir de o küçücük olayları kafamda, gözümde öyle büyüttüm ki babamı dinleyip; ''Su gider yolunu bulur, biraz zaman tanı kendine.'' cümlesini duyamadım.
  Ah annem ah! Seni de az yormadım değil. Sadece istediğim şeyler için değil, istemediğim şeyler için  bile öyle inatlaştım ki öyle direttim ki sen bile yıldın. Bırak yanlış yapayım dediğim öyle çok şey oldu ki keşke bazılarında seni dinlese imişim... Belki tekrar sana gelip dizlerinde saatlerce ağlamazdım... Büyüdüm demeyeceğim. Büyüdüm demekle büyümüyor azizim! Daha çok hata yapacağım. Daha çok düşeceğim. Babacımla anacıma yine absürt hayallerle, fikirlerle geleceğim. Onlara istediğim şeyleri kabul ettirmek için ikna kabiliyetimi geliştireceğim. Yine her doğum günümde olduğu gibi nasıl bebek olduğumu yine her doğum günümde dinleyeceğim. Öğrenmem gereken en önemli şeyin susmak olduğunu biliyorum. Onu da öğreniriz evelallah. Şaka yapmıyorum. Cidden bende susmayı deneyeceğim. Ay bi saniye. Bu cümle de benimde bir gülesim geldi. Çok özür dilerim. Fakat şu her söylenene anlam yüklemeden, gülen, fikirsiz kızlar var ya onlardan olmayayım ya Rab. Yine herkese şüpheci yaklaşıp, güvenmeyeyim. Bunları aşmak istemiyorum şahsen. Daha çok dinlemek, az konuşmak ve çoktan öte çok sevmek istiyorum! 21 yaş, hoşgeldin! Bana güzellik getir. İyilik getir, ön yargıyı götür. Çok okumayı getir, çok koşmayı ve çok gülmeyi getir, kötü şeylere ağlamaları götür, sevgiyi getir, yalanı götür. 21 güzel yaşsın sen bence. Velhasıl dünya dönmüyor, döndürüyor ziyadesiyle. Daha bir şey bildiğimiz yok, öğreneceğiz.

                Umutla bakın, sağlıcakla kalın.

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar