ÇAY MOLASI !!

   

    Merhabalar Benceey okuyucuları! Bugün farklı bir konuyla sizlere gelmek istiyorum. Kişisel düşüncelere ara verip bir çay molası vermek lazım diye düşündüm. Mecazi anlamda değil gerçekten diyorum bunu. Yeni bir çay keşfettim kendimce ve size faydalarıyla birlikte bende bıraktığı mutluluğu anlatacağım... Bol kültürlü bir çaymış. Benim bitki çaylarına düşkünlüğümü ise yakın çevrem bilir. Şifacı teyzeler gibiyimdir bu konuda. Annemden bana kalacak en güzel alışkanlıklardan biri de bitki çaylarını çok sevmek olacak herhalde. Çayın adının ilginçliğiyle birlikte başlıyorum. Çayın adı Hibiskus Çayı.


   Hibiskus bitkisinden yapılan bu çay, Jamaika Meksika, Orta Amerika, Karayip adalarına özgü bir bitki. Hibiskusun yaprakları gülün yapraklarını andırdığı içinde adı 'Jamaika Gülü' olarak da biliniyor. Ben ilk kez Kırklareli'nde Vera Cafe' de tazeliğinden emin olduktan sonra içmek istedim. Adının verdiği ilginçlikten olsa gerek menüde fazla dikkat çekiyordu. Başta adını söyleyemesem de içtim bu güzelim çayı. Ne çaymış anlat anlat bitiremedi diyeceksiniz ama internetten faydalarına baktıktan sonra bu çayı okuyucularım da bilmeli dedim ve bloga yazmaya karar verdim. Güzel bir karar verdim diyebilirim. 
    Faydaları anlatmakla bitmeyecek yüzlerce bitki çayı var. Bu çay içinde geçerli bu faydalar. Öncelikle içtiğinizde antioksidan görevi görmesi, kış aylarına hitaben bol miktarda C vitamini içermesi, bağışıklık sistemini güçlendirmesi, sindirim sistemini çalıştırması ayrıca kilo vermede etkili olması bende fazlasıyla pozitif bir hava yarattı. Ekşi çay olarak da biliniyormuş. Lezzet olarak da ekşiydi gerçekten. Ama ben şeker yerine balı tercih eden biri olarak balla kırdım o ekşiliği. Sözü şöyle tamamlamam gerekirse keyifle içeceğiniz bir çay ve faydası, hemen grip olan insanlarımız için bol şifalı, faydalı olacak. Ayrıca yeni şeyler denemekten ne zarar gelir ki ? Hele ki bu bitki çayı ise.


                KEYİFLE YAŞAYIP, HUZURLA GEZİP, BOL BOL OKUYACAĞIMIZ                                                                                                         ZAMANLARIMIZ OLSUN.



                                                               

Yorumlar

Popüler Yayınlar