ALTIN ELDIVEN




  Bir film bir hayatı nasıl değiştirir ya da bir haber? Bende ikisi de etkili oldu. İlk önce Hindistanlı kadın boksör MC Mary Kom'un biyografik filmi ve ardından akşam haberlerinde izlediğim Zonguldak'taki bir amatör liseli kadın boksörün ona tacizde bulunmaya çalışan adamı nakavt ederek hastanelik etmesi, beni bu spora heveslendirdi. Diğer dövüş sporları hakkında çok bilgim olmadığı için bütün düşüncelerimi boks üzerinden yazacağım.
  Boksun kadın sporu olmadığı hatta kadınların daha hafif sporlar yapması gerektiği söylenilse de bu mantık çok yanlış. Bir kere hiçbir sporun cinsiyeti yoktur. Ve erkekler kadar kadınlarında yumrukları güçlüdür. Tabi zamanla bu ortaya çıkıyor. İlk önce bir ay ayna karşısında kendi kendimin rakibi olurken benimle başlayan ve benden sonra başlayan erkekler eldivene geçti. Diğer hemcinslerimi bilmem de bu benim çok zoruma gitti. Evet erkeklerin kol yapıları bizim kollarımızdan daha güçlü ve ben bunu kabul etmek istemedim. İyi ki de etmemişim. Vücudum bu sporu kabullenmişken bırakmakta istemedim. İstanbul da başladığım yere ara verip, üniversite okuduğum yerde devam etmeye niyetlendim. Kırklareli, küçük bir şehir olduğu için bir iki yerde boks dersleri veren hoca vardı. Ne yazık ki o hocalarla da benim enerjim uyuşmadı. Derslerin işleyişini sevemedim. Bu yüzden spora ilk başladığınız yer çok önemli. Size sporu sevdiren oradaki hocalarınız ve salonun enerjisi oluyor çünkü. Ben ilk olarak Akbulut Spor Salonu'nda başladım. Üç tane eşsiz insan olan hocalarım sevdirdi, bu sporu bana. O yüzden özellikle belirtiyorum ki hangi spor olursa olsun, spor yaptığınız yer çok çok önemli. Daha da önemlisi düzen ve disiplin. Yanlış anlamayın ama boks öylesine yapabileceğiniz bir spor değil. Ve göründüğünden çok daha zor. Yazının başlarında güçten bahsettim. Fakat güç kadar zeka ve iyi hamle yapabilme yeteneği isteyen bir spor. Çünkü rakibin boşluklarını yakalarsan, yumruk gücünü gösterir. Yumruğunuzun boşa gitmesi de enerjinizi gereksiz yere bitirir. Yinede güç açısından bakılırsa kadınları geçin, erkekleri bile yoran bir spordur. Diğer sporlarda da olduğu gibi aşırı nankördür. Bir hafta ara verdiğinizde bu spora hiç emek vermemişsiniz gibi sizi tanımaz. Ve öyle bir şey ki deli gibi sevilmek ister. Şükürler olsun, ben çok sevdim. Dolu dolu bir yıl geçiremedik hatta ara vermek zorunda kaldığım zamanlar oldu. Ama şuan daha çok benimsediğim için artık ara verme düşüncesi yok kafamda.
  Sizde benim gibi aşırı stres yapan biriyseniz, kafanızda her şeyi sorun haline getiriyorsanız, bu anlamda boks çok iyi bir spor. Yoga, meditasyon gibi vücudu dinlendiren sporlar kadar etkili midir bilmem. Hatta onlar spor mudur göreceli. Fakat ben hareket ederken dinlenebilen biriyim. Algılarınızı ve zihninizi açan bir spor bence. İçinizdeki gizilgüçlerin ortaya çıkmasını sağlıyor. Ve bir spor salonunda tek kadın olarak orada bir sürü erkekle dövüşebilmenin gururu da ayrı bir mutluluk. En azından eskisinden daha rahat sokakta yürüyorsunuz. Hele ki şu sıralar kadına şiddet, tecavüz ve taciz gibi çirkin şeyler bu kadar artmışken kendimize inancımız olmalı, bence. Ve evet ne yazık ki erkekler kadar güçlü olmasak da insan vücudundaki hassas noktaları bilmek bile işimizi kolaylaştırır. Düşünsenize; sokakta size asılan bir adamın yumruklarınızın iyi olduğundan bir haber olmasıyla sağlam bir yumruk atabilir ve sağlam bir etki bırakabilirsiniz. Fiziksel görünümü, hobisi şöyle köşede dursun. Kendi özgürlüğünüzü kendi ellerinizde taşıyor oluyorsunuz. Tekrar söylüyorum hiçbir sporun cinsiyeti yoktur. Ve kadınlarda kendini savunabilmeli, koruyabilmeli.  Eğer İstanbul'da sürekli kalabilseydim, maçlara hazırlanmak öyle çok isterdim ki. Yine de bu düşünce bile bu spora daha çok saygı duymamı ve daha çok sahiplenmemi sağladı. Bence sizde herhangi bir spor ile ilgilenin ve onu benimseyin. Yine belirtmeliyim ki; yer ve hocalar çok önemli. Spor salonunu eviniz, hocalarınızı da aileniz gibi görürseniz spor değil de Nil Karaibrahimgil'in de dediği gibi aşk yapıyorsunuz. Ve harcadığınız zaman; evde televizyon izlemekten, internette gezinmekten, boş boş oturmaktan daha değerli oluyor. Bence hadi kalkın ve bir yerden başlayın. Umarım ufacıkta olsa hayatlarınıza dokunabilmişimdir.

                                      SEVGİYLE KALIN,UMUTLA BAKIN.
NOT:  Televizyonda izlediğim haberin linkini aşağı da olacak.  Benimle aynı çevrede oturanlar içinde spor salonumla ilgili bilgi almak isteyenler için linki aşağıya bırakacağım. Teşekkürler.

* https://onedio.com/haber/liseli-boksor-kadin-tacizcisini-tek-yumrukla-nakavt-etti--523412

* http://altineldiven.com/index.html

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar